top of page

איפה אני קונה חוטים

עודכן: 20 בפבר׳ 2023


אני רוצה קצת לספר לכן איפה ואיך אני קונה חוטים. בארץ אני קונה או מזמינה מאחת החנויות שברשימה הזאת חוטים בארצות אחרות אני מגלה ומוצאת כל הזמן, דרך דוגמאות, וגם ברוולרי,  ומאחר וזאת העבודה שלי, לפעמים זה נראה כאילו שכל יום נולדת חנות של חוטים איפשהו בעולם.

כשאני מזמינה חוטים מחו״ל אחד הדברים שאני מקפידה עליהם הוא עלות המשלוח, והמקורות שאשתף כאן שולחים חוטים לארץ בעלות משלוח הגיונית וסבירה את החוטים האדומים בתמונה שמימין קניתי ב rohrspatz&wollmeise (אחר כך התאמתי להם נעליים שקניתי אצל אליס )

את החוטים היפים של חברת מלבריגו, אני מזמינה מWool Warehouse וגם מחנות באיביי, שנקראת Woolostack בחנות הזאת 👆🏽 אני גם קונה לפעמים מסרגות וחוטים לסריגת גרביים.

לחברה הזאת יש מבחר ממש גדול של חוטים, אני נכנסת לשם רק אחרי שהחלטתי מה אני רוצה לסרוג, כי אחרת אני פשוט אגור שם עם הקפה שלי. וזה לא אפשרי.

לחברת החוטים הדנית Holst Garn יש מבחר לא מאוד גדול של חוטים, אבל הם מעולים בכל קנה מידה. החוט Coast – Wool/Cotton שלהם מתאים במיוחד לבעלות רגישות לצמר, וגם לתינוקות.

חנות נוספת שאני מאוד אוהבת ונמצאת בלונדון,  לופ-לונדון, יש בה מבחר מאוד גדול של המון חוטים וספרים, והמשלוח לארץ נוח ומהיר

את החוט שסרגתי ממנו את הגרביים שבתמונה, הזמנתי מהחנות פייברארט שנסגרה, אפשר למצוא אותם כאן

בזוג הגרביים שבתמונה הזאת יש שילוב של חוטים שקניתי, וחוטים שצבעתי בצבעי מאכל. ומחוטים שמיועדים לסריגת גרביים, אפשר לסרוג הכל, ככה שתמיד טוב כשיש מהם בכמה צבעים שונים

בארץ אני מאוד אוהבת להגיע לחנות יארן בזכרון. מלבד המבחר המשגע של החוטים, יש שם מן אוירה של חוץ לארץ, והחנות פשוט יפהפיה, ותמיד, ממש תמיד כשאני מגיעה לשם לזמן יש חוקים משלו, לגמרי אחרים. אני מוצאת שם חוטי כותנה, וצמר, וגם חוטים לסריגת גרביים, יש להם מסרגות מעולות של Chiaogoo מסרגות זה סיפור אחר, אבל אם אנחנו כבר מדברות על זה, אני סורגת, וממליצה לסרוג במסרגות טובות, באורך של 80 ס״מ. מכל הנסיון הזה שצברתי עם השנים, האורך הזה של המסרגות הוא באמת מעולה ואידאלי, גם לסריגת הלוך ושוב וגם לסריגה במעגל (שבאנגלית קוראים לה magic loop)

וככה נראית החנות במבט של צעדים אחדים מהכניסה

החנות ״יארן״ בזכרון, צילום: רועי כץ.


אני אוספת/שומרת שאריות של חוטים, ואוהבת מאוד לשלב ביניהן, לפעמים זה נכון לשלב, ולפעמים נכון לסרוג פרוייקט באותו החוט בדיוק, כאן יש דוגמה לשילוב בין כמה חוטים, כולם בעובי דק ומתאימים לסריגת גרביים (וגם לפריטים נוספים כמו שאלים, סוודרים, כובעים ועוד)

מימין: החוט הצהוב, Cascade Heritage שהזמנתי מכאן השני לידו, חוט לסריגת גרביים של Lang Jawoll Sock Yarn בגוון Ochre משמאלם יש 3 פקעות של חוטים מכל מיני מקומות, ובהמשך חוט בצבע תחלת של Ella Rae שכבר לא מיוצר, ושני החוטים האפורים (זה הקטע הבאמת מעניין) הם חוטי גרביים שונים, האחד של דרופס, והשני של Cascade Heritage. את החוט של דרופס הזמנתי מכאן, ואת החוט של קסקייד, אפשר למצוא כאן. הסוודר הזה, שמתקדם בקצב שאני דיי מרוצה ממנו בסך הכל, מתוכנן להיות אפור, כאשר בסריגת השרוולים שלו יש לי תכניות להתפרע עם הצבעים, הוא יהיה מעולה לשאריות חוטים.

את החוט שבתמונה הזמנתי מהאתר Knitting For Olive. יש להם חוטים בצבעים מונוכרומטיים מאוד שקטים ומעושנים, ואני ממש אוהבת את הטקסטורה וגם את הגוון, בינתיים אני סורגת ממנו סווטש ומחפשת דוגמה לחולצה או קרדיגן לסרוג מהחוט הכה נעים הזה:)

אני מאוד משתדלת לסרוג פרוייקטים מהחוטים שיש לי, כי יש לי ממש המון, וסריגה משאריות מאתגרת והופכת את הכל ליותר מעניין, בעיניי אבל לפעמים אני צריכה להזמין חוטים, וכשמגיעים חוטים נעימים למגע בצבע שאני אוהבת, זה מאוד משמח אותי. החוט שבתמונה למעלה ⬆️ הגיע מכאן

שיעורי הסריגה הקבועים שלי מתקיימים בסטודיו בעשרת בימי שני 9:00-12:00 16:00-19:00 שלישי 9:00-12:00 רביעי 16:30-19:30

ואם אתן מכירות חנות שאינה מופיעה ברשימת חנויות החוטים שלי בארץ, או שיש לכן המלצות על חנות שמוכרת חוטים בחו״ל מוזמנות לכתוב לי ל sorgotbazman@gmail.com או לשלוח הודעה לווטספ שלי:) 054-5901388

*פוסט זה מתעדכן בכל פעם שאני מוצאת חוט שמוצא חן בעיניי, או שאני אוהבת במיוחד

הרשמה לניוזלטר שלי מבטיחה לי ולך שתמיד תישארי מעודכנת בכל הטוב הזה, מלאי את הפרטים, ואני מבטיחה לשלוח רק דברים טובים ויפים, כולם סביב סריגה


734 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page