top of page

וילון סרוג וחדש

בהתחלה חשבתי על שאריות חוטים, ואז הבנתי שכדי לדעת באילו צבעים אני ממש רוצה לסרוג את הוילון הזה, אני צריכה פשוט להתחיל. בשורות הראשונות העליתי מספר מאוד גדול של עיניים שצמצמתי בהמשך, אני מודה שבכל החלק הראשון של הוילון קצת התפרעתי, והסריגה לא היתה על פי דוגמה מסויימת, כי אם על פי חישובים של צמצומי עיניים והוספות של חוט על המסרגה (yarn Over), שזה בעצם הבסיס של סריגת תחרה. את דוגמת הפרחים רציתי לסרוג כבר הרבה זמן, והרבה פעמים אני עוצרת את הכל רק כדי לסרוג דוגמית בדוגמאות שמדברות אלי, אבל הפעם איכשהו הזמן דחק, כי הרגשתי שהגיע הזמן לוילון לחלון (יצא לי חרוז!) אז התחלתי, על מסרגות מס 3.75 העליתי בחוט כותנה צהוב כמות ממש גדולה של עיניים, סרגתי שתי שורות והתחלתי לצמצם, פיזרתי סימניות והצמצומים הראשוניים הם אלה שיצרו את חצאי העיגולים (שהם הכי – וילון שאפשר לחשוב עליו)

בהמשך הלכתי על טקסטורה אחת שאני מאוד מאוד אוהבת, (נעלה מספר זוגי של עיניים על המסרגות) שורה 1 (שורה קדמית):  נסרוג עין ימין עין שמאל לסירוגין עד לסיום השורה שורות 2 ו-4 (שורות אחוריות): שמאל שורה 3: נסרוג עין שמאל ועין ימין לסירוגין עד לסיום השורה

אחר כך נגמרו שאריות החוטים החרדליים-צהובים ועברתי לגוון שהכי קרוב לצבע של מסגרת החלון

במעבר לדוגמת הפרחים, שתיכף אקשר אליה, שילבתי שאריות חוט בגוונים טיפה יותר כהים של הטורקיז, עד שהם נעלמו לתוך הגוון העיקרי. את החוט קניתי בגדיל, הגוון הספציפי הזה כמעט ונגמר, ולכן הוא לא מופיע באתר, אבל נשארו  ממנו כמה פקעות בחנות (בינתיים) יש מושג בסריגה שנקרא סריגת המים השקטים (בתרגום חופשי שלי) הוא מתייחס לשורות שמגיעות אחרי תחילת הסריגה, בשאלים, וגרביים, ואפילו בסריגת הארנבות שאני מלמדת, ההתחלה דורשת מעקב אחרי הדוגמה, סימון שורות, וצורך להיות מאוד מסודרת ומחוייבת לדוגמה ולחוטים, אבל בהמשך, בדרך כלל, יש מן שקט כזה של סריגה שחוזרת על עצמה (כמו בחלק העליון בדוגמה) ואם אנחנו סורגות ברצף, אנחנו מצליחות גם לזכור את המקצב ולחזור אחריו עד לסיומי השורות. וזה בדיוק מה שקרה לי עם סריגת הוילון הזה.

ולדוגמה: העלאת העיניים היא בכפולות של 12 + 7 ההדגמה בסרט מצויינת, ואפשר לשמור מסך עם תמונת הדוגמה

*מה שכן, אם אין לכן נסיון בסריגת דוגמת תחרה, יש כאן תך אחד שהוא קצת מורכב, ואני מאוד ממליצה לנסות דוגמה פשוטה יותר, או להתחיל מדוגמית קטנה של 31 עיניים (שני רצפים של דוגמה + 7 עיניים)


בסוף ככה הוילון נראה כשהוא על החלון, השמים משתקפים בו וגם קצת אני

שיעורי הסריגה מתקיימים בסטודיו שלי סורגות בזמן בווייז אנחנו סורגות בעיקר בשתי מסרגות, ואם יש ביקוש מיוחד, אז גם במסרגה אחת בימי שני  9:00-12:00   16:00-19:00 שלישי     9:00-12:00 רביעי      16:30-19:30 ויש קבוצת ווטספ שנקראת מועדון סריגה שמתעדכנת בערך אחת לשבוע, רק אני כותבת בה, ורק דברים טובים, וגם מעדכנת על שיעורי הסריגה שלי. ותמיד אפשר למצוא אותי גם במקומות האלה: באינסטגרם ובפינטרסט בדף הפייסבוק שלי, סורגות בזמן ובקבוצה שלי מועדון סריגה

וזמרת אחת שאני מאוד אוהבת ותמיד שרה באנגלית שרה את היו לילות בעברית, זה פשוט כל כך כל כך יפה


169 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page