top of page

שאריות חוטים

בכל פעם שנסרוג לעצמינו משהו מאיזשהו חוט, נמצא את עצמינו בסוף הסריגה עם שאריות של חוטים,  ואם אנחנו יודעות מה אפשר לעשות עם שאריות של אוכל במקרר, אין שום סיבה שלא נדע מה לעשות עם שאריות חוטים אז כשאנחנו סורגות פרוייקט כלשהו ונשארים לנו חוטים, נשאלת השאלה מה אפשר לסרוג משאריות.


וכדי לראות מה אנחנו יכולות לסרוג מחוטים שנשארו לנו אחרי הסריגה יש לנו כמה דברים שאנחנו צריכות לבדוק: מה אנחנו רוצות לסרוג. כמה שאריות חוטים באותו העובי יש לנו, ואם אנחנו רוצות להוסיף חוטים בעובי דומה, האם יש לנו דרך לעשות את זה. נתחיל מהשאלה הראשונה, מה אנחנו רוצות לסרוג. אני מאוד מאוד אוהבת לסרוג גרביים, ולשלב בהם שאריות חוטים.

כשהצבעים קרובים ביניהם, ואנחנו סורגות לסירוגין שורה משתי פקעות חוטים קטנות התוצאה שמתקבלת יכולה להיות מפתיעה כמו בפסים שצמודים לעקב בתמונה

גרביים משאריות חוטים

בנוסף לגרביים, אפשר לסרוג כפפות, כובעים, ולשלב חוטים בשאלים וסוודרים (סוודרים לתינוקות הם פרוייקטים מעולים לשאריות) ואחרי שכבר סרגתי פעם סוודר ושילבתי בו שאריות, זה נראה לי רעיון לא רע לעשות את זה שוב. ולעניין החישובים: לזוג גרביים למשל נדרשת כמות של בין 300-400 מ׳ חוט, ובדרך כלל פקעת אחת של 100 גר׳ תספיק, ככה שאם יש לנו פקעת של 50 גר׳, ועוד שאריות של חוט גרביים בכמות שמגיעה לבין 70 לכ-100 גרם של חוט, נוכל לחלק אותם לשני חלקים ולסרוג את זוג הגרביים שלנו ביחד. אחד הדברים שאני באמת באמת אוהבת, זה להתחיל לסרוג זוג גרביים (מהאצבעות) מפקעת בצבע אחד, ולהחליף את החוט בהמשך הסריגה, או, כמו בגרביים שכאן, לסרוג את העקב בצבע שונה. אם אנחנו רוצות לסרוג סוודר ולשלב בו שאריות, הענין קצת יותר מורכב, אבל לגמרי אפשרי. אני יודעת שכשאני רוצה לסרוג סוודר לעצמי, נדרשים לי בין 1100-1250 מטרים של חוט. ולכן, אם יש לי בערך 800 מטרים מחוט בצבע אחד, אני יכולה לשלב פסים בצבעים אחרים או קרובים, ואני  מודה, שלמרות שיש לי סריגים בצבע אחד, העניין שיש לי בלחפש איך לשלב את החוטים שיש לי ביניהם מציב לי אתגרים ומשמח אותי נורא, בעיקר כשבסוף הסריגה מתקבלת יפה כמו שאני אוהבת.

למעצבת הסריגים הנה פטיג יש קובץ Stasgbot שמאגד בתוכו כמויות שונות של חוטים על פי  מידות, עוביים וקנה מידות של סריגים שונים,  הוא זמין וניתן לרכישה בקישור הזה ואני נעזרת בו מדי פעם כשצריכה לחשב כמויות של חוטים.

הסוודר הזה, שכתבתי עליו כבר דיי מזמן, הוא שילוב של כל מיני חוטים שהיו לי, מלבריגו, שופל-וולה, רובם היו שאריות, אבל השילוב של הצבעים ביניהם (סרגתי שתי שורות מכל פקעת שהיתה לי לסירוגין, והקפדתי שהשרוולים יתקבלו סימטריים) הניב תוצאה שאני מאוד אוהבת.

סוודר סיטרוס שלי

ובסוף, כמו בכל דבר שאנחנו אוהבות, אין סוף לאפשרויות, ושאריות חוטים, גם אם נדמה לנו שהן מה שנשאר בסוף, לפעמים הן רק ההתחלה של משהו שהסוף שלו יהיה פסגת האושר שלנו.

אפשר למצוא אותי גם בדף שלי, סורגות בזמן בקבוצה  מועדון סריגה בפינטרסט ואחת לשבוע אני עולה בדף שלי (וגם בקבוצה)  ללייב עם ליאת מעושה עיניים

וזה ממש כיף, אפשר לשאול אותנו שם את כל השאלות על סריגה.

שיעורי הסריגה שלי מתקיימים בסטודיו בעשרת (סורגות בזמן בווייז) בימי שני ורביעי אחר הצהריים 16:00-19:00 ובימי שלישי בבוקר 9:00-12:00 ואפשר לשלוח לי ווטסאפ ולקבל עדכונים

עידית 054-5901388

עוד זוג גרביים

תמונת הגרביים כפי שהיא באינסטגם שלי


View this post on Instagram


וזאת נגה ארז, שיחד עם רוסו הופכת את ״הביאו את הסתיו״ של איפה הילד למשהו שאפשר להקשיב לו בלופ


169 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page